titta! en till mattidning

Sveriges största mattidning kallar den sig, och visst blir tidningen det när den trycks ner i brevlådan i alla hushåll som inte har ”ingen reklam tack” på lådan. 2,3 miljoner hushåll ska man nå.

Bonnier Responsmedier (är det ett finare ord för direktreklam?) köpte tidningen Vardag&Fest för ett år sedan och nu är den uppiffad och redo att nylanseras lagom till jul. 2007 kommer den ut fyra gånger med följande teman: påsk, sommar/grill, höst/skördefest, jul/nyår. Håkan Larsson är chefredaktör, en titel* han även innehar på den betydligt bättre tidningen Allt om Vin.

Klicka gärna runt en stund på hemsidan och se hur många av artiklarna där som är sponsrade eller i samarbete med.

* eller är han och Bengt-Göran Kronstam redaktörer?

3 kommentarer

  1. Jakob

    ”ingen reklam tack, men gärna IKEA-katalogen eller tidningen Vardag&Fest”

  2. Molly

    Menar du att vi alla kommer att få den där tidningen gratis i brevlådan? Varje nummer? Det låter ju generöst, även om man när man läser mellan raderna i ditt inlägg att det inte är någon superdupertidning direkt.

  3. Alice

    Under förutsättning att du bor i ett kommersiellt intressant bostadsområde kommer du säkert att få den i brevlådan. Min misstanke är att tidningen kommer påminna om en snyggare Vi i Villa.