får vi vad vi förtjänar?

Egmont startar ett modemagasin för män.
– Vi ska skriva om de ämnena som samlat och enskilt bidrar till att göra det goda intrycket, kläder, skor och accessoarer, men även utsidan på bilen, sättet att inreda sin lägenhet, hur man blandar en drink och hur man väljer att dofta, säger Per Nilsson.
Café har ju ambitionen att få mer mode- och mindre bröstprofil, men har hittills inte vågat överge de halvnakna kvinnorna. Hur kommer det se ut i King?
– Vi kommer ha kvinnor med i magasinet eftersom män tycker att tjejer och kvinnor är attraktiva. Men de ska vara där som en naturlig del, som en del av modereportage. Man ska känna spänningen mellan män och kvinnor.

(Dagens Media online, 2004-01-12)
Bonnier startar en ny mattidning för unga kvinnor.
Laga lätt är avsedd för kvinnor som tillhör åldersgruppen 25-45 år, dvs en något yngre målgrupp än Allt om mats. Det är med andra ord den grupp som varje dag försöker besvara frågorna: Hur skall jag hinna laga maten, Vad skall vi äta och Hur mycket väger jag?
(Mediatrender, 2005-01-12)

Kommentarer stängda.